Saturday 16 September 2017


de pianist

naast je zie ik
je handen in vaart
getoetst, vingers los, hoor klank
gebonden in schoonheid,
het nagelaten proces:

herinnering aan
honderden tekens, geschreven als
reeksen vissenminiaturen
vastgeklonken aan snoeren,
muzische vangst.
langzaam verglijdt
glinstering uiteen
tot stilte.


pianist II

naast hem,
sla ik de bladen om.
onder zijn handen
komt de muziek, gevangen
in zwarte punten en lijnen,
wonderlijk tot leven.
hou oud wij geworden zijn,
denk ik, als ik wacht
op zijn knik: omslaan.
regel voor regel vouwt zich
open zoals binnen mij
de wijde hemel.
dromend klinkt de laatste toon.
stil sluit ik het boek.




No comments:

Post a Comment

De pijnboom

Siemen Dijkstra, houtsnede Midden op de hei bij een meertje staat een pijnboom. Hij heeft geen pijn, maar zijn naam betekent Pinus, en...